Sunday, October 25, 2009

Kenali Gaya: Busana Pengantin Gempal



PADA hari pernikahan, rekaan sarat dengan perincian pastinya akan membuatkan penampilan anda lebih menonjol.

Bagaimanapun, jika tidak mahu gaya nampak keterlaluan, memadai jika dibuat rekaan baju nikah penuh perincian di bahagian atas manakala di bahagian bawah (kain) dibiar kosong.



Sebagai pilihan, anda boleh tambahkan border lace pada hujung kain bagi menambahkan keanggunan busana itu nanti.

Saranan saya, disebabkan anda bertubuh rendah dan agak berisi, elakkan mengenakan baju yang terlalu labuh melepasi paras lutut kerana ia boleh menampakkan anda kelihatan rendah dan gempal.

Disebabkan baju anda sudah sarat dengan perincian dan manik, padanan aksesori sederhana sudah memadai. Elakkan gelang besar atau anting-anting labuh berjurai kerana ia bukan saja boleh mencacatkan penampilan tapi membuatkan tubuh anda tambah sarat.

Elakkan juga baju yang menampakkan badan anda terbahagi kepada banyak bahagian. Cara selamat, jauhi baju yang dipotong berlapis sama ada melalui gabungan melebihi dua warna atau rekaan melintang.

Jika anda menyukai ikatan riben dan mahu ia diaplikasikan pada baju nikah, sila lupakan hasrat itu kerana rekaan baju begitu boleh membuatkan anda tampak gempal dan keanak-anakan.

INFO

Fabrik: Renda Perancis, sifon, tafetta, satin Dutches dan satin sutera

Warna: Emas lembut, coklat, rona tanah atau perang

Fesyen: Ringkas tapi membiaskan satu kelainan



PROFIL

Nama: Nik Erwan Roseli

Umur: 23 tahun

Asal: Selangor

Adik-beradik: Kedua dari empat beradik

Kelulusan: Diploma Senireka Grafik dan Digital Media serta Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Senireka Fesyen Universiti Teknologi Mara (UiTM) Shah Alam

Pencapaian: Best Collection Degree Show (Mei 2008) untuk pelajar tahun akhir.

  • Rekaannya pernah digayakan pelakon terkenal seperti Siti Sarah, Sharifah Aleya, Farawaheda, Noryn Aziz dan kumpulan Mendua

  • Untuk mendapatkan khidmat pereka muda ini, hubungi 016-2500935/017-2431482 atau emel nikerwanroseli@yahoo.com.my
  • No comments:

    Post a Comment