Sunday, October 25, 2009

Kenali Gaya : Untuk Bertubuh Besar


Badan besar bukan penghalang bergaya



Kain sifon pilihan paling sesuai untuk si tubuh gempal




TAHNIAH kerana anda bakal melangkah ke alam rumah tangga tidak lama lagi dan tahniah juga untuk anda kerana bijak membuat pilihan warna yang sesuai untuk busana pernikahan itu nanti.

Untuk pengetahuan, memiliki saiz badan yang besar tidak seharusnya menjadi penghalang untuk turut bergaya tapi anda harus berhati-hati memilih warna, potongan dan jenis kain.

Potongan kurung moden berserta tudung yang diikat di sisi bersama layah pasti membuatkan anda kelihatan lebih anggun pada hari pernikahan. Ia juga sesuai untuk mereka yang suka bergaya ringkas seperti anda.

Penggunaan warna lembut seperti putih gading sangat sesuai dengan imej anda yang sukakan sesuatu yang sederhana. Selain itu, pilihan warna pastel dapat membiaskan mood romantis pada hari persandingan manakala warna gelap seperti merah hati, hijau lumut atau warna keemasan dapat menyembunyikan bentuk tubuh yang besar melalui mainan ilusi.

Lihat tampalan ‘French border’ pada leher baju, pergelangan tangan, kaki baju dan kain yang membantu menaikkan seri persalinan raja sehari tapi dalam masa yang sama masih mengekalkan konsep sederhana diinginkan.

Jangan lupa mainan jahitan manik berwarna lembut yang diadun bersesuaian konsep majlis di atas ‘French border’ kerana ia mampu menjadikan busana tampak lebih menarik dan menawan.

Walaupun anda sudah pun membeli kain, saya ingin berkongsi maklumat dengan bakal pengantin lain yang berbadan gempal supaya memilih jenis kain yang lembut, berat dan jatuh cantik apabila diletakkan di badan seperti sifon.

Sesuai konsep sederhana, padankan busana anda itu nanti bersama padanan anting-anting labuh atau jika anda ingin mengenakan tudung menutup dada, lengkapkan penampilan dengan aksesori ringkas seperti rantai labuh.

Profil

Lynda Rahim


Profesion: Pengarah Urusan Butik LyndaRahim.

Asal: Ipoh, Perak

Status: Berkahwin (Suami, Datuk Abdul Rahim Zin)

Kelulusan: Diploma Kesetiausahaan dan kini menuntut jurusan fesyen di Institut Pusat Latihan Fesyen (IFTC).

  • Lynda pernah menghasilkan persalinan untuk personaliti tanah air antaranya Sari Yanti, Susan Menon, busana perkahwinan Ruby (isteri Lan Pet Pet) dan Yatt.

  • Sesiapa yang ingin mendapatkan persalinan anggun sentuhan Lynda, boleh berkunjung ke Butik LyndaRahim di 26-1, Jalan 1/1A, Taman Dagang, Ampang atau hubungi 03-42528298.
  • No comments:

    Post a Comment